Automatizácia centra zdieľaných služieb

Digitálna transformácia postupne zasahuje aj centrá zdieľaných služieb (Shared Service Center – SSC a Global Business Services – GBS). Vytvára tlak na optimalizáciu realizovaných operácií, nákladovú efektívnosť a na zvýšovanie internej produktivity. Pritom centrá môžu vďaka digitalizácii získať cenné biznis výhody, výrazne skrátiť čas na obsluhu zákazníka, vytvoriť inovatívne produkty a služby, zefektívniť interné procesy či zlepšiť interakciu so zákazníkmi a partnermi. Práve robotická procesná automatizácia (RPA) je jedným z kľúčových faktorov, ako nastúpiť na cestu digitálnej transformácie.

Kde môžete automatizáciu využiť?

PROCURE-TO-PAY (P2P)

• Proces fakturácie, evidencia a spracovanie faktúr či kontrola splatnosti faktúr
• Spracovanie pohľadávok a iných platieb, sprocesovanie žiadostí o platbu
• Spracovanie domácich a zahraničných platieb, kurzových rozdielov
• Spracovanie cestovných príkazov
• Evidencia a účtovanie bankových výpisov

ORDER-TO-CASH (O2C)

• Tvorba objednávok
• Spracovanie hotovostných operácií, úverov, inkás a iných transakcií
• Zalistovanie dodávateľa, zákazníka, tovaru a iných položiek do systému
• Porovnávanie cien a výber dodávateľa
• Spracovanie požiadaviek dodávateľov a zákazníckych požiadaviek
• Overovanie platnosti údajov, dodávateľov a iných procesov
• Automatizácia odpovedí dodávateľom, zákazníkom a iným subjektom

RECORD-TO-REPORT (R2R)

• Vnútrofiremné účtovanie a refakturácia
• Účtovanie nákladov a zdaňovanie
• Spracovanie analýz, vytváranie finančných a iných reportov
• Príprava podkladov pre konsolidáciu, audit, ročné plánovanie a plnenie plánu, rozpočtové analýzy
• Odsúhlasovania administratívnych a iných procesov
• Aktualizácia dát v systéme, komunikácia s inými digitálnymi systémami
• Archivácia dokladov, dokumentov a iných podkladov, získavanie údajov z dokumentov
• Kontrola dodržiavania predpisov, súladu s GDPR

AKO PREBIEHA ZAVEDENIE RPA?

Samotná automatizácia netrvá dlho. Od prvého stretnutia vieme dodať hotového a implementovaného robota vo vašich systémoch už za 4 – 16 týždňov. Náročnosť samotnej implementácie je minimálna v porovnaní s implementáciou nových systémov. Rýchlosť zavedenia RPA sa pohybuje v jednotkách týždňov, a to s minimálnym zaťažením zamestnancov pri vývoji a testovaní riešenia. Návratnosť investície do softvérových robotov sa pohybuje v rozmedzí od 6 mesiacov do 2 rokov.

1
Počiatočná analýza, identifikácie procesov pre automatizáciu
2
Analýza súčasného procesu, návrh RPA riešenia
3
Vývoj riešenia a jeho testovanie
4
Nasadenie RPA technológie do produkcie
5
Optimalizácia riešenia
6
Správa a údržba softvérových robotov
  / 

Výhody automatizácie

Zefektívnenie back-office procesov

Zvýšenie spokojnosti zákazníkov

Skrátenie dodacích lehôt či reakčnej doby odpovede

Zníženie chybovosti a eliminácia odchýlok

Rýchla implementácia a škálovateľnosť riešenia

Kontaktujte nás

Ak máte otázky alebo záujem o niektoré z našich riešení

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.