Kontaktujte nás

Ako spoločnosti Heineken Slovensko pomáhame digitalizovať interné procesy nasadením moderných IT technológií

Heineken Slovensko, a. s.

Ako spoločnosti Heineken Slovensko pomáhame digitalizovať interné procesy nasadením moderných IT technológií

Aplikované riešenia
CRM riešenia
BI & reporting
Portálové riešenia

Informácie o zákazníkovi

Heineken Slovensko je viac ako 19 rokov lídrom na slovenskom pivnom trhu so stabilným trhovým podielom na úrovni približne 42 %. Heineken Slovensko, a. s., je súčasťou jednej z najväčších pivovarníckych skupín na svete – HEINEKEN N. V. Heineken Slovensko je najväčšou pivovarníckou skupinou v Európe a treťou najväčšou na svete. Danú značku na Slovensku reprezentujú tri spoločnosti, Heineken Slovensko a. s., Heineken Slovensko Sladovne a. s. a Heineken Slovensko Distribúcia s r. o., ktoré zamestnávajú takmer 700 ľudí na území celého Slovenska.

„V rámci firmy neustále hľadáme riešenia, ako poskytnúť internému zákazníkovi pridanú hodnotu vo forme moderného užívateľského prostredia a komfortu, zrýchlenia práce, väčšej transparentnosti a dostupnosti informácií, riadeného reportingu, dostupnosti histórie, zvýšenia efektivity a v neposlednom rade zníženia nákladov.“
Erik Páleš
Sales Support Manager, Heineken Slovensko, a. s.

Implementácie s čím sme zákazníkovi pomohli?

Implementácia Microsoft Dynamics 365 a jeho integrácia na používané systémy priniesla spoločnosti Heineken Slovensko tieto benefity:

  • CRM systém sa stal jednotným úložiskom všetkých potrebných údajov na efektívnu obsluhu zákazníkov, čo zvýšilo rýchlosť a kvalitu celého predajného procesu a riešenia zákazníckych požiadaviek – Heineken získal tzv. 360-stupňový pohľad na zákazníkov.
  • Odbúrala sa potreba fyzických telefónov a zabezpečilo sa pohodlné prijímanie a odosielanie zákazníckych hovorov priamo z PC. Hovor aktivuje automatické otvorenie zákazníckej karty v CRM systéme, vďaka čomu má operátor všetky potrebné informácie na vybavenie hovoru či vytvorenie objednávky.
  • Všetky predajné aktivity obchodných zástupcov a informácie o zákazníkoch zaznamenané v CRM sú zároveň k dispozícii telesales operátorom pri telefonickom kontakte so zákazníkom. Telesales môže naviazať na prácu Salesu a opačne, čo predtým nebolo možné.
  • CRM riešenie ako jednotné úložisko všetkých informácií poskytuje okamžite k náhľadu aktuálne letákové akcie, predajné kampane cielené na zákazníka, ako aj up-selling a cross-selling možnosti.
  • Prehľadný reporting pre manažment spoločnosti a nový pohľad na zákazníkov slúži k efektívnejším manažérskym rozhodnutiam.
  • Integrácia CRM systému s ekonomickým systémom viedla k úspore nákladov na nákup softvérových licencií, nakoľko pracovníci Telesales oddelenia pristupujú len do CRM systému.

Dôležité fakty

Prvá FMCG firma na Slovensku využívajúca online CRM
CRM je umiestnené v Azure cloude zákazníka
Riešenie zvýšilo kvalitu a rýchlosť ich obsluhy zákazníkov

Inovatívna aplikácia pokryla v rámci jedného riešenia celý proces vybavovania pracovných ciest a zároveň zachovala schvaľovacie procesy špecifické pre Heineken Slovensko. Spoločnosť nasadením aplikácie získala tieto benefity:

  • Centrálny nástroj na podávanie žiadostí o schválenie pracovnej cesty, pridelenie zálohy a o vyúčtovanie pracovnej cesty.
  • Zdigitalizovanie viacúrovňového schvaľovacieho procesu.
  • Elimináciu manuálneho zadávania údajov.
  • Prístup do aplikácie kedykoľvek a z akéhokoľvek zariadenia.
  • Prepojenie cloudovej aplikácie s účtovným systémom, vďaka čomu sa do účtovného systému automaticky prenesú dáta potrebné na zaúčtovanie pracovných ciest a pre výpočet diét či nároku na stravné lístky.
  • Možnosť účtovnej kontroly.
  • Poskytuje kompletné a relevantné dáta určené na manažérsky reporting.
  • Vkladanie rozličných typov príloh do žiadostí.

Dôležité fakty

Zastrešenie celého procesu vybavovania pracovných ciest
Aplikácia obsahuje 3 formuláre
Nonstop prístup do aplikácie

Power BI slúži na analýzu dát, z ktorých je možné vytvoriť prehľadný reporting. V spoločnosti Heineken Slovensko vizualizuje kľúčové dáta a prináša širší pohľad na vyhodnotenie predaja cez zákaznícke call centrum. Využíva sa aj pri meraní úspešnosti predaja jednotlivých telefonických operátorov. Pomocou Power BI sa vizualizujú tieto údaje:

  • hodnota predaného tovaru s obalmi (s DPH) a bez obalov (s DPH);
  • aké bolo cielenie na predaj (priemerný mesačný predaj vs. požadovaný mesačný predaj);
  • počet unikátnych zákazníkov na dennej báze s objednávkou;
  • výkon jednotlivých telefonických operátorov voči celkovému predaju;
  • priemerný počet položiek na objednávku a dodávku.

Heineken Slovensko uvažuje do budúcna aj o rozvoji Power BI, ktorý prinesie komplexnejší pohľad na vykonané telefonické hovory a ďalšie aktivity telefonických operátorov.

Dôležité fakty

Väčší prehľad o predajných aktivitách zákazníckeho centra
Projekt bol riadený agilnou metodológiou
Riešenie bolo dodané do 2 týždňov

Spoločnosť Heineken Slovensko pokračuje v digitálnej transformácii. Nakoľko sme v spoločnosti už pred pár rokmi implementovali Microsoft Dynamics 365, navrhli sme nové riešenie postaviť práve na tejto technológii. Po konzultácii so zákazníkom sme zvolili formu „eshopu“, ktorý vznikol rozšírením funkcionalít CRM systému a priniesol tieto benefity:

  • Výrazne sa zjednodušil celý proces plánovania a objednávania marketingových produktov, ktoré obchodné oddelenie využíva pri svojej práci.
  • Eliminácia manuálnych činností a zníženie chybovosti pri spracovaní objednávky.
  • Aktuálny produktový katalóg s vizuálnym zobrazením produktu a detailnou špecifikáciou produktu.
  • Možnosť pokročilého filtrovania produktového katalógu a nákupného košíka podľa jednotlivých značiek, zaradenia, typu materiálu a produktov.
  • Sledovanie čerpania rozpočtu.
  • Prehľad o aktuálnej a budúcej skladovej zásobe – efektívnejšie plánovanie množstva.
  • Detailné informácie o produktoch v predchádzajúcej objednávke.
  • Revízia objednávky zo strany koordinátora POSM (Point of Sale Materials) s cieľom zníženia nákladov.

Dôležité fakty

Finalista v súťaži Microsoft Awards 2019
Projekt bol riadený agilnou metodológiou
Nadstavba CRM riešenia

Prípadové štúdie na stiahnutie

Kontaktujte nás

Ak máte otázky alebo záujem o niektoré z našich riešení

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.