Slovenská sporiteľňa, a. s.

Ako sme Slovenskej sporiteľni uľahčili a zefektívnili prácu s klientmi vo viacerých segmentoch

Aplikované riešenia
CRM riešenia
„V projekte migrácie CRM aplikácie do nového cloudového riešenia Dynamics 365 spolupracujeme s rovnakým dodávateľom, ako tomu bolo pred 8 rokmi. Veríme, že aj tento projekt bude rovnako úspešný a náš nový core systém pre firemných klientov bude ponúkať vyššiu dátovú dynamickosť, flexibilitu a nové možnosti interakcie s klientom.“
Jozef Jackuliak
Vedúci LABu klientskej prosperity firiem Slovenskej sporiteľne, Slovenská sporiteľňa, a. s.

S čím sme zákazníkovi pomohli?

Slovenská sporiteľňa ponúka svojim firemným a privátnym klientom okrem kvalitných produktov aj prvotriedne poradenské služby. Veľkú rolu v tomto úsilí zohrávajú aj inovácie a moderné digitálne riešenia. Naša spoločnosť pomáha banke napĺňať túto stratégiu, a to aktuálne migráciou a modernizáciou cloudového CRM riešenia.

Najväčšia komerčná banka na Slovensku, Slovenská sporiteľňa, patrí medzi našich významných zákazníkov. Už v minulosti sme boli súčasťou viacerých projektov, ktoré zefektívnili prácu zamestnancov a zlepšili obsluhu klientov.

Prioritou banky je neustále ponúkať najmodernejšie služby vo finančnom svete. Neodlučiteľnou súčasťou tejto stratégie je aj adekvátna systémová podpora vo forme moderných a overených technológií. A práve s týmto zámerom sa pristúpilo aj k modernizácii CRM riešenia pre segmenty firemného a privátneho bankovníctva. Zvolená cloudová biznis platforma Microsoft Dynamics 365 poskytuje mnoho funkcionalít a benefitov pre vytvorenie systému, ktorý je zdrojom dôležitých klientskych informácií a má pomáhať pracovníkom banky efektívne a pohodlne poskytovať poradenské, predajné aj servisné služby.

S cloudovým CRM riešením banka získa mnohé benefity:

  • umožňuje flexibilnejší a rýchlejší rozvoj riešenia, čo pomôže banke promptne reagovať sa meniace sa biznis potreby a priority;
  • otvára cestu k sofistikovaným funkcionalitám, akými sú napr. prediktívne AI nástroje;
  • zabezpečuje pracovníkom dostupnosť aplikácie na ich zariadení priamo u klienta, kedykoľvek a kdekoľvek.

„Veľmi si vážim dôveru, ktorú nám Slovenská sporiteľňa prejavila. Pevne verím, že vďaka našim skúsenostiam, húževnatosti a šikovnému tímu, na ktorý som naozaj pyšný, pomôžeme banke naplniť jej ambiciózne ciele. „Banky nás bavia“ a dúfam, že aj tento projekt bude toho dôkazom,“ s úsmevom dodáva Richard Sládek, Finance Business Unit Lead, Millennium.

Nakoľko ide o kľúčové riešenie, naším spoločným cieľom je dodať ho v najkratšom možnom čase, aby mohla banka začať využívať jeho benefity čím skôr.

 

Slovenská sporiteľňa má vo svojom portfóliu viac ako 30 % firiem zo segmentu SME. Klientske dáta, ako aj evidovanie vzťahu s nimi, boli spracovávané v rôznych systémoch a neboli dostupné na jednom mieste. V rámci skupiny Erste už Microsoft Dynamics CRM poznali a využívali jeho výhody. Aplikovaný bol pre prácu s veľkými korporátnymi klientmi. Aj na základe tejto skúsenosti sa Slovenská sporiteľňa rozhodla implementovať podobné riešenie v rámci banky pre segment malých a stredných podnikov (SME segment).

  • Základom CRM riešenia pre riadenie vzťahov s firemnými klientmi Slovenskej sporiteľne je platforma Microsoft Dynamics CRM 2013. Ide o systém, ktorý umožňuje komplexný pohľad na klienta a zároveň ponúka robustnú platformu pre ďalší rozvoj CRM funkcionalít ako aj jej integráciu s inými aplikáciami.
  • Slovenská sporiteľňa získala vo veľmi krátkom čase plnohodnotné riešenie na riadenie vzťahov s firemnými klientmi v segmente SME.
  • Riešenie prinieslo vyššiu prehľadnosť dát formou komplexného 360-stupňového pohľadu na zákazníka a rýchlejší prístup k nim.
  • Zabezpečilo spojenie štandardného Microsoft Outlook s Microsoft Dynamics CRM 2013 a možnosť ich synchronizácii.
  • CRM riešenie umožňuje jednoduché vyhľadávanie, prehľad a výber súčasných aj potenciálnych klientov, zisťovanie stavu obchodných príležitostí a zoznam plánovaných a uskutočnených aktivít.
  • Vďaka nášmu riešeniu sa podarilo zapojiť produktové útvary priamo do starostlivosti o firemného klienta.

Dôležité fakty

Umiestnenie v súťaži Microsoft Awards
Lepšia kvalita dát a zvýšenie efektivity zamestnancov
Cielenejšia obsluha klientov zo SME segmentu

Privátne bankovníctvo Slovenskej sporiteľne (EPB) má vo svojom portfóliu približne 1 500 klientov, ktorým banka spravuje aktíva v hodnote viac ako 800 miliónov eur. Agendu, informácie a rôzne dáta o klientoch spracovávali prostredníctvom viacerých nástrojov ako sú Excel, Word a podobne. Tie neboli navzájom prepojené a kooperácia zamestnancov bola mnohokrát komplikovaná alebo neefektívna. Zákazníkovi sme pomohli tento stav vyriešiť dodaním ďalšieho CRM riešenia určeného špeciálne pre divíziu Erste Private Banking.

Riešenie spája pracovníkov privátneho bankovníctva prostredníctvom jedného systému. Už žiadne preposielanie rôznych verzií dokumentov, mailov, tabuliek a pod. Za pomoci rôznych funkcionalít v CRM prispôsobených na mieru, sa práca a kooperácia zamestnancov zefektívnila, a všetky potrebné nástroje majú „pod jednou strechou“.

Medzi hlavné funkcionality CRM riešenia patria:

  • karta klienta, ktorá poskytuje všetky potrebné informácie na jednom mieste;
  • upozornenia v CRM a notifikačné emaily;
  • manažment nových príležitostí;
  • marketingové funkcionality;
  • plánovanie stretnutí a prepojenie s MS Outlook (priame zobrazenie mailov v CRM);
  • možnosť zaznamenávať zápisy zo stretnutí a plánovanie ďalších krokov;
  • nastavenie rôznych prístupových oprávnení pre jednotlivé typy pozícií.

Dôležité fakty

Integrácia s internými bankovými systémami
Prehľadný reporting
Cielenejšia obsluha klientov Privátneho bankovníctva

Aplikácia CAFE (Credit Application Front End) je postavená na riešení LPS (Loan Processing System), ktoré riadi, automatizuje a zefektívňuje priebeh celého procesu predaja úverových produktov v SME segmente  – od príchodu klienta na pobočku, cez automatizované generovanie zmluvnej dokumentácie až po sledovanie splácania úveru. Umožňuje rýchlo reagovať na potreby trhu, efektívne riadiť typy používaných zmlúv a v konečnom dôsledku prispieva k šetreniu nákladov a znižovaniu rizika súvisiaceho s ľudským faktorom pri procese predaja úverov.

Slovenská sporiteľňa získala nástroj, vďaka ktorému má aj manažment nonstop k dispozícii aktuálne informácie o počte a stave prebiehajúcich žiadostí o úverové produkty. Aplikáciu CAFE sme integrovali so CRM systémom, ktorý už v banke využívali.

 

Prípadové štúdie na stiahnutie

CRM riešenie zefektívnilo správu klientov

Informácie o zákazníkovi

Slovenská sporiteľňa je bankou s najdlhšou tradíciou sporiteľníctva na Slovensku, korene ktorého siahajú až do 19. storočia. Svojim klientom poskytuje komplexnú škálu bankových produktov od bežných účtov cez termínované vklady, úvery, platobný styk až po služby elektronického bankovníctva či mobilné aplikácie. Je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny Erste Group Bank AG. Banka preferuje aktívny individuálny prístup ku klientom založený na odbornom finančnom poradenstve a na vzájomnej dôvere.

Kontaktujte nás

Ak máte otázky alebo záujem o niektoré z našich riešení

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.