Portus Praha je česká nezisková organizácia, ktorá aktívne podporuje ľudí s mentálnym postihnutím. Samotné poslanie organizácie, jej dobročinné aktivity či záujem pomáhať iným nám boli tak sympatické, že sme nezaváhali ani chvíľu, keď sa na nás obrátili s prosbou o pro bono pomoc pri customizácii ich CRM a zaškolení používateľov.
Portus Praha, z. ú. je všeobecne prospešná spoločnosť, ktorej hlavným poslaním je napomáhať, aby ľudia s mentálnym postihnutím neboli vylúčení z našej spoločnosti. Podporuje a pomáha im dôstojne bývať, pracovať a rozvíjať sa bez rozdielu voči zvyšku spoločnosti.
V rámci svojej činnosti organizujú nadačné akcie, školenia, vzdelávacie kurzy či vyrábajú darčekové predmety a tzv. „dobroty s príbehom“. Medzi ich najznámejšiu aktivitu patrí „Cihla“ – celoštátna benefičná zbierková a osvetová kampaň.
Realizácia všetkých vyššie spomenutých aktivít vyžadovalo značné koordinačné úsilie, ako aj existenciu CRM systému na evidovanie a správu kontaktov, s ktorými Portus Praha prichádzal dennodenne do kontaktu. Organizácia preto v priebehu roka 2017 rozhodla o in-house implementácii CRM systému Dynamics CRM. Nasadené CRM riešenie, ktoré nebolo prispôsobené potrebám organizácie, však neumožňovalo využiť plný potenciál systému pre riadenie vzťahov so zákazníkmi.
V septembri 2017 sa na nás Portus Praha obrátil s prosbou o pro bono činnosť – zaškolenie ich zamestnancov do Dynamics CRM a o prípadnú customizáciu systému. Nakoľko nám boli aktivity organizácie nesmierne sympatické, neváhali sme ani chvíľu a okamžite sme sa pustili do tejto spolupráce.
Po počiatočnej analýze sa potvrdilo, že nasadené CRM riešenie, ktoré nebolo prispôsobené potrebám organizácie, neumožňovalo využiť plný potenciál práce so systémom a všetky jeho výhody. Po dvoch stretnutiach sme sa dohodli na customizácii tak, aby plne naplnil potreby a očakávania organizácie.
V rámci customizácie riešenia sme implementovali následné zásadné zmeny v CRM:
Po customizácii systému prebehlo dvojdňové školenie:
Je potrebné spomenúť, že spolupráca prebiehala vo veľmi priateľskej a domáckej atmosfére, priamo v priestoroch Portus Praha. Veríme, že aj vďaka našej pomoci bude organizácia realizovať svoje výnimočné aktivity efektívnejšie.
Okrem poďakovania z našej strany za túto skvelú skúsenosť a špičkovú spoluprácu so zamestnancami Portus Praha by sme radi vyzdvihli profesionálny prístup a výborne odvedenú prácu našej CRM konzultantky, Olgy Rembish, ktorá sa plne podieľala na tejto dobročinnej aktivite. To dokazuje aj vyjadrenie od PR manažérky Portus Praha ohľadom našej spolupráce:
„Zavedenie CRM do Portusu sme plánovali takmer rok a spolupráca s Millenniom nás rýchlo posunula k cieľu. Boli sme nadšení, pretože počas veľmi krátkej doby nám Olga Rembish prispôsobila systém na mieru a pripravila školenie pre celú organizáciu. Teraz sa môžeme o našich klientov aj darcov starať lepšie. Za celý Portus týmto ďakuje.“ Gabriela Štěpánková, PR AKCIA CIHLA
Autor článku: Michaela Magátová