Digitálna transformácia sa v posledných rokoch stala jedným z kľúčových pojmov mnohých spoločností, ktorým záleží na neustálom rozvoji. Medzi ne sa radí aj Československá obchodná banka. Vďaka Microsoft technológii začala ČSOB využívať jedno celobankové riešenie, ktoré je súčasťou dlhodobého strategického programu digitálnej transformácie banky.
ČSOB sleduje najnovšie trendy a neustále pracuje na ich implementácii do praxe. Zameriava sa nielen na inovácie, s ktorými klient prichádza do kontaktu ako bežný používateľ bankových aplikácií, ale aj na tie, ktoré nie sú viditeľné z pohľadu klienta. Potreba čoraz väčšej orientácie na dáta a ich správne použitie priviedli ČSOB k prehodnoteniu stratégie a k myšlienke posunúť sa, a zlepšiť prácu s klientmi.
Banka zverila túto úlohu do rúk práve našej spoločnosti. ČSOB sme dodali CRM aplikáciu postavenú na platforme Microsoft Dynamics 365, ktorá zhmotnila digitálnu stratégiu banky. Cieľom aplikácie je poskytnúť všetkým používateľom – od pobočiek cez call centrum, firemné bankovníctvo až po back office – jednotný a moderný front-end nástroj na manažment klientov, potenciálnych klientov a činností s tým súvisiacimi.
„Dáta sa stali kľúčovou komoditou. Ak s nimi firma dokáže správne pracovať, znamená to pridanú hodnotu pre zákazníka, ktorý vďaka tomu dostane to, čo naozaj potrebuje – analýzu jeho potrieb, kvalitné poradenstvo a vo finále produkt, ktorý zodpovedá jeho potrebám. A samozrejme, kvalitný nástroj pre riadenie dát uľahčuje a zefektívňuje prácu pre všetkých našich kolegov, v priamom aj nepriamom kontakte so zákazníkom. Je základným pilierom našej digitálnej transformácie, ktorá nie je iba o technickej výmene systémov, ale o transformácii nášho myslenia a pozerania sa na všetky procesy a všetky kroky tak, aby boli orientované v prvom rade na zákazníka. Moje poďakovanie preto patrí všetkým kolegom, ktorí stáli pri implementácii CRM ako aj tým, ktorí ho denno-denne využívajú, lebo v opačnom prípade by celá snaha nemala zmysel. A samozrejme, tímu Millennium za ich profesionálny prístup počas celého procesu implementácie tohto riešenia,“ Juraj Ebringer, člen predstavenstva ČSOB zodpovedný za retailové a privátne bankovníctvo.
Ilustračný obrázok
Aplikácia zhromažďuje na jednom mieste všetky relevantné informácie bez ohľadu na zdrojový kanál a umožňuje efektívnejšiu a osobnejšiu obsluhu klientov všetkých segmentov. Slúži tak isto ako kľúčový zdroj dát pre poznanie klienta.
„Tento projekt bol pre nás skutočnou výzvou a som veľmi rád, že sme ho spoločne zvládli. Pri riešení takéhoto rozsahu nejde len o zvládnutie rozličných technických a integračných otázok. V prvom rade ide o správne pochopenie a zladenie očakávaní všetkých, mnohokrát rozličných skupín používateľov. Implementácia nového riešenia tohto typu totiž nesúvisí len s dodávkou nového technického riešenia, ale aj so zmenou prístupu a spôsobu fungovania. V ČSOB sa to podarilo, čomu sa veľmi tešíme. Zároveň si uvedomujeme, že je to mnohokrát len začiatok cesty a nemenej dôležité je byť zákazníkovi nablízku aj naďalej a pomáhať mu v ďalšom smerovaní a rozvoji riešenia,“ Richard Sládek, Finance and Utility Business Lead, Millennium.
1. Kľúčový nástroj, ktorý optimalizoval a zjednodušil interné procesy.
2. Zefektívnenie riadenia kontaktov a vzťahov so zákazníkmi.
3. Komplexný prehľad o údajoch klientov a ľahšia správa potrieb a ponúk pre klientov.
4. Nástroj pre lepšiu koordináciu aktivít zamestnancov banky.
5. Zlepšenie komunikácie medzi jednotlivými oddeleniami banky.
6. Katalóg všetkých bankových produktov.
CRM aplikácia, ktorá bola pre ČSOB prispôsobená na mieru nad overenou technológiou Microsoft Dynamics 365, je používateľsky príjemným a prehľadným nástrojom zohľadňujúcim jej biznis priority.
„Moderné technológie umožňujú firmám prispôsobiť dostupné digitálne riešenia ich konkrétnym potrebám, aby dosiahli vyššiu efektivitu a škálovateľnosť. Technológie zjednodušujú každodennú prácu či prístup k reálnym a dobre spracovaným dátam. Zároveň pomáhajú firmám riešiť problémy, ako aj pochopiť potreby svojich zákazníkov. Projekt CRM aplikácie pre ČSOB je praktickým príkladom toho, ako dáta a technológie transformujú moderné bankovníctvo k vyššej spokojnosti zákazníkov,“ Violeta Luca, generálna riaditeľka spoločnosti Microsoft Česká republika a Slovensko.
Digitálna transformácia ČSOB nekončí spustením tejto aplikácie. Ide o kontinuálny strategický projekt, ktorý pokračuje naprieč celou skupinou.
Podrobnejšie informácie o celom projekte sa dočítate v našej prípadovej štúdii.
Ak hľadáte riešenie, ktoré by zefektívnilo vaše obchodné procesy, neváhajte nás kontaktovať. Sme pripravení si spoločne prejsť vaše požiadavky a navrhnúť optimálne riešenie.