9. apríla 2018

Idea Management – riešenie pre riadenie inovácií

Inovátorské spoločnosti si často kladú za cieľ zmeniť štandardný spôsob myslenia a práce, pričom svojich zamestnancov navádzajú na aktívnu účasť na jej rozvoji. Čoraz viac si uvedomujú význam vlastných zamestnancov ako najväčších odborníkov v danej oblasti a ich nápady považujú za neoceniteľný zdroj inšpirácie pre svoj budúci rast.

Idea ManagementAplikácia pre riadenie inovácií

Aplikácia Idea Management na platforme Microsoft SharePoint je určená pre riadenie nápadov, ktoré navrhujú samotní zamestnanci. Spoločnostiam poskytuje transparentný a objektívny nástroj pre získavanie nápadov na inovácie, ich hodnotenie, analýzu a rozvoj nápadov s najpozitívnejším dopadom pre spoločnosť, ktoré sa budú realizovať. Osoba, ktorá svoj nápad predložila, má neustále k dispozícii informácie o jeho stave a dostáva spätnú väzbu ohľadom potrebných aktualizácií.

Idea Management = riadený brainstorming

Interným zamestnancom skrsne počas dňa nespočetné množstvo inovatívnych nápadov, ktoré by sa bez ich zaznamenania stratili v každodennej pracovnej rutine. Prostredníctvom riešenia Idea Management môžu svoje nápady zaznamenávať prostredníctvom aplikácie a podieľať sa na riešení aktuálne preberaných tém v spoločnosti.

Práve zamestnanci sú tí, ktorí prichádzajú na dennej báze do priamého styku so zákazníkmi, produktmi či službami. Z tohto dôvodu sa vedia častokrát najlepšie podieľať na aktivitách, akými sú:

  • Optimalizovanie portfólia produktov a služieb;
  • Vývoj nových produktov a služieb;
  • Hodnotenie a dopĺňanie nápadov;
  • Zefektívnenie pracovných postupov.

Proces riadenia inovácií  pomocou riešenia Idea Management:

  1. Identifikácia potreby k zmene a zhromažďovanie nápadov priamo od zamestnancov – riešenie pre riadenie inovácií zabezpečuje prehľadnosť a 360-stupňový pohľad na zaznamenané nápady
  2. Hodnotenie a dopĺňanie navrhnutých inovácií – výsledkom tímovej spolupráce je rozhodnutie o realizácii inovácie s tým najpozitívnejším dopadom pre spoločnosť a jej rozvoj
  3. Príprava schváleného projektu pre GO-LIVE – vytvorením dopadov, cieľov a rozsahu implementácie po detailnejšej analýze v širšej skupine je možné zahájiť realizáciu
  4. Implementácia – zavedenie inovácie do prostredia spoločnosti
  5. Monitorovanie KPI – sleduje sa dopad inovácie na efektivitu, pracovné prostredie, obchodný prínos a iné
  6. Vyhodnotenie a ocenenie zavedenej inovácie – prezentácia úspešného príbehu pred širokým publikom a motivovanie zamestnancov na zadávanie nových inovácií a zmien

Výhody implementácie riešenia Idea Management:

  • zavedenie inovatívnej firemnej kultúry a systému pre zaznamenávanie nápadov
  • implementácia nových hodnotných inovácií do obchodných a firemných činností
  • 360-stupňový prehľad zaznačených nápadov a ich vývoja
  • transparentnosť a objektívnosť pri procese hodnotenia nápadov
  • pohľad na ten istý nápad z rôznych uhlov prostredníctvom zavedeného nástroja a tímovej spolupráce
  • zlepšenie tímovej kolaborácie
  • zviditeľnenie zamestnancov v rámci organizácie a podpora ich angažovanosti a lojality
  • zníženie prevádzkových nákladov zefektívnením procesov vďaka implementovaným inováciám
  • optimalizácia portfólia produktov a služieb či vývoj nových na základe podnetov zo strany zamestnancov

Ak chcete patriť medzi inovátorské spoločnosti aj vy, napíšte nám a my vám radi odpovieme na všetky vaše otázky.

Autor článku: Michaela Magátová

Kontaktujte nás

Ak máte otázky alebo záujem o niektoré z našich riešení

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.