Novinky

Microsoft Dynamics 365 je viac ako len marketingová zmena názvu

Spoločnosť Microsoft nedávno oznámila zásadnú zmenu v portfóliu jej biznisových aplikácií Dynamics – CRM, AX, NAV – a predstavila nové riešenie Dynamics 365. V praxi táto zmena prináša omnoho viac ako len marketingovú zmenu názvu produktu.

Prečo Dynamics 365?

Microsoft Dynamics 365 potvrdzuje dôležitosť a strategický význam, ktorý Microsoft do biznis aplikácií Dynamics vkladá. Dynamics 365 je prirodzeným vyústením tohto snaženia do formy zjednotenej platformy vzájomne prepojených biznis aplikácií, pokrývajúcich komplexné biznis procesy a potreby. Dodatok “365” v názve nie je samozrejme nijak náhodný a Microsoft ním jasne naznačuje komplementárnosť a prepojenosť s produktovým radom Office 365,
s ktorým Dynamics 365 úzko spolupracuje. Zákazníci tak dostávajú do rúk ponuku komplexného riešenia pre riadenie a chod ich spoločností, a to od tých najmenších spoločností až po veľké podniky.

Dynamics 365 na všetky biznis procesy
Nové riešenie Dynamics 365 umožní pokryť biznis procesy v spoločnosti “end-to-end”

Dostupné edície

Dynamics 365 je primárne cloudové riešenie, funkčne pokrývajúce oblasti pôvodných CRM
a ERP aplikácií.
Dostupné je v dvoch edíciách:

  • Business, určené pre malé a stredné
  • Enterprise, zamerané prednostne na veľké podniky, s odporúčaným počtom zamestnancov 250 a viac.

Uvedené edície sa líšia svojími licenčnými podmienkami, cenou, ako aj rozsahom dostupných modulov a funkcií.

Business edícia Dynamics 365 je komplexným cloudovým biznis riešením pre malé
a stredné podniky, pokrývajúca moduly:

  • Financials
    Modul založený na pôvodnom Dynamics NAV, poskytuje zjednodušenú funkcionalitu
    pre potreby malých a stredných podnikov.
  • Sales
    Modul, založený na pôvodnom Dynamic CRM, poskytujúci základnú funkcionalitu riadenia predaja a manažmentu zákazníkov, prispôsobenú pre malé a stredné podniky.
  • Marketing
    Modul bude dostupný v prvej polovici roka 2017.

Dynamics 365 Business Edition je ideálnym riešením pre  všetky spločnosti, ktoré chcú rýchlo a pohodlne vyriešiť optimalizáciu a konsolidáciu ich kľúčových biznis procesov a manažovať kompletnú agendu v jednej aplikácii. Vďaka svojej cloudovej povahe môže byť riešenie sprevádzkované veľmi rýchlo a jednoducho, bez potreby dodatočných nákladov na IT infraštruktúru či prevádzku riešenia. Malé a stredné podniky môžu počas najbližších mesiacov využiť aj nesmierne výhodnú ponuku na nákup licencií Dynamics 365 for Sales
v Enterprise edícii.

Enterprise edícia Dynamics 365 je okrem preferovaného cloudového variantu dostupná aj ako on-premise riešenie. Zákazníkom z prostredia veľkých spoločností ponúka nasledovné moduly:

  • Operations
    Modul, založený na pôvodnom Dynamics AX, poskytuje kompletnú ERP funkcionalitu.
  • Sales
    Modul, založený na pôvodnom Dynamics CRM, poskytuje prostriedky pre riadenie obchodných procesov a manažment zákazníkov.
  • Marketing
    Modul pre manažment a exekúciu marketingových kampaní a ich aktivít.
  • Customer Service
    Modul zabezpečuje komplexné pokytie riadenia služieb zákazníkom, od riadeného spracovania zákazníckých požiadaviek až po znalostnú bázu či zákaznícke samoobslužné portály.
  • Project Service
    Modul pre podporu riadenia a plánovania projektov vrátane rozpočtovania, manažmentu zdrojov a pod.
  • Field Service
    Modul podporujúci obsluhu zákazníkov alebo poskytovanie služieb v teréne, rozširuje možnosti mobility v rámci Dynamics 365.

Dynamics 365 Enterprise Edition poskytuje zákazníkom kompletnú funkcionalitu biznis platformy, plne prispôsobiteľnú ich potrebám a integrovateľnú s ostatnými systémami.

 

Porovnanie Microsoft Dynamics 365 Business a Enterprise Edition

 

Nové možnosti prispôsobenia a tvorby vlastných biznis aplikácií

Power BI, PowerApps a Microsoft Flow

Dynamics 365 prináša veľké zmeny aj v oblasti možností rozširovania a prispôsobovania funkcionalít riešenia. Flexibilnosť riešenia bola ešte viac posunutá do rúk biznis “power” používateľov, ktorí vďaka novému konceptu PowerApps a Microsoft Flow môžu sami
bez nutnosti programovania vytvárať biznis aplikácie, ktoré využívajú dáta z Dynamics 365 a prepojujú či definujú nad nimi nové biznis procesy. Základným kameňom je pritom spoločný dátový model platforiem Dynamics 365 a Office 365, tzv. Common Data Model, ktorý unifikuje prístup a pohľad na dáta v týchto riešeniach a je dostupný nielen pre tvorbu vlastných aplikácií, ale aj pre integráciu s externými systémami.

 

Dynamics 365 dashboard

Jednotné používateľské prostredie prepojených aplikácií

Aké riešenie si vybrať?

Dynamics 365 prináša aj nové podmienky licencovania, ktoré sú teraz omnoho flexibilnejšie. Zákazník si tak môže riešenie vyskladať presne podľa jeho potrieb
a optimalizovať licenčné a prevádzkové náklady.

Pri výbere vhodného riešenia a potrebnej kombinácie modulov/licencií odporúčame zodpovedať si niekoľko kľúčových otázok:

  • Koľko používateľov bude s riešením pracovať?
  • Je požadované on-premise riešenie alebo možno využiť výhody cloudového riešenia?
  • Zahŕňajú biznis požiadavky funkcionalitu Customer Service, Project Service alebo Field Service?
  • Aké ďalšie rozšírenia či úpravy riešenia sa predpokladajú?

Naša spoločnosť, ako dlhoročný a skúsený partner spoločnosti Microsoft, vám veľmi rada poradí so správnym výberom, prípravou, ako aj celou realizáciou vášho Dynamics 365 riešenia.

Button napíšte nám

Richard Sládek

  • 12. decembra 2016
  • | Kategórie: CRM