Pre Sberbank CZ, a.s. sme v spolupráci s Unicorn Systems a.s. realizovali v priebehu roku 2017 rozsiahlu analýzu a Proof of Concept (PoC) k nasadeniu CRM riešenia. Na ich základe sa vie banka rozhodnúť o ďalšom inovatívnom kroku smerom k digitálnej transformácii a vhodnosti implementácie Microsoft Dynamics 365 v bankovom prostredí.
Každému väčšiemu i menšiemu projektu, pri ktorom dochádza ku komplexnej náhrade či implementácii nového core IT systému, predchádza rozsiahla analýza a tzv. „Proof of Concept (PoC).“ Jedná sa o hĺbkové zanalyzovanie prostredia, biznis požiadaviek, IT infraštruktúry, potrebných systémových integrácií či nákladov na riešenie, takisto o vypracovanie implementačného návrhu.
PoC má preukázať a overiť nielen komerčné využitie riešenia, ale predovšetkým schopnosť jeho realizácie a nasadenie v danom prostredí. Cieľom je nájsť najefektívnejšie technológie, ktoré sa použijú pri vývoji a nastaviť projekt do detailov tak, aby následná implementácia prebehla úspešne a za rozumnú cenu.
Vo všeobecnosti sa stretávame s tým, že čím viac skúseností má klient s implementáciou IT riešení, tým viac bude trvať na realizácii Proof of Concept (PoC) predtým, ako sa začne samotná implementácia. V dnešnej dobe je minimálne pri stredne veľkých či veľkých projektoch PoC nevyhnutné.
Riadenie vzťahov so zákazníkmi, obchodné a predajné aktivity, ako aj všetky dôležité informácie o zákazníkoch sú dnes v Sberbanke zaznamenávané prostredníctvom custom aplikácie. Na základe novovzniknutej potreby nahradiť custom aplikáciu a implementovať moderné CRM riešenie, sme v priebehu roku 2017 realizovali pre Sberbank CZ rozsiahlu analýzu PoC.
V rámci nej sme sa sústredili predovšetkým na požiadavky z oblasti retailového a korporátneho bankovníctva, presnejšie na:
Hlavnou požiadavkou bola implementácia riešenia, ktorá zefektívni a zmodernizuje obchodné a predajné procesy, zlepší starostlivosť o zákazníkov a zvýši možnosti predaja s využitím moderných technológií.
Rovnako dôležité požiadavky banky na CRM systém zahŕňali užívateľskú prívetivosť a integráciu na systémy tretích strán, čo eliminuje potrebu vyhľadávania informácií v rôznych systémoch banky i mimo banky. Nie je nutné pripomínať, že agregovanie všetkých informácií do jedného systému niekoľkonásobne zvýši rýchlosť obsluhy klientov banky.
Realizovaný PoC preukázal prínosy implementácie v banke, keď spolu s užívateľsky prívetivým CRM riešením získa banka takisto:
Natívny reporting nad platformou Microsoft Dynamics 365 poskytne nevyhnutný manažérsky prehľad o obchodných aktivitách jednotlivých predajcov/pobočiek a o úspešnosti predaja produktov v rámci portfólia, vďaka ktorým môže banka rozhodovať o budúcich stratégiách na základe reálnych dát.
Hlavnou témou PoC bol i výber verzie, v ktorej by sa mal systém implementovať. Na základe štúdií, vykonaných spoločne so spoločnosťou Unicorn, si Sberbank zvolila platformu Microsoft Dynamics 365 ako najvhodnejšiu. Čiže riešenie v cloude a v najaktuálnejšej dostupnej verzii. Nasadenie riešenia v cloude prinesie banke optimalizáciu nákladov, škálovateľnosť riešenia a vyššiu rýchlosť nasadenia.
Realizované PoC a analýza poslúži počas budúcej implementácie ako podklad k vybudovaniu moderného operatívneho CRM systému pre starostlivosť o klientov. Na implementácii riešenia pre banku sme ako subdodávateľ spolupracovali s naším partnerom, spoločnosťou Unicorn a PoC sme dodali v určenom časovom horizonte.