24. marca 2016

Retenčná aplikácia ako nástroj na udržanie si existujúcich zákazníkov

Získať nového zákazníka je 5- až 10-krát nákladnejšie ako udržať si existujúceho. Retenčná aplikácia by preto mala byť súčasťou každého CRM.

V dnešnej dobe silného konkurenčného prostredia a fluktujúcich zákazníkov je trh v mnohých segmentoch natoľko penetrovaný, že omnoho dôležitejšie sa stáva udržať si existujúcich zákazníkov ako získavať nových. Retencia sa tak dostáva do popredia v mnohých spoločnostiach.

Naša spoločnosť má za sebou úspešný projekt implementácie Retenčnej aplikácie pre veľkú telekomunikačnú spoločnosť pôsobiacu na Slovensku, Orange Slovensko. Retenčná aplikácia, ako súčasť komplexného riešenia pre riadenie vzťahu so zákazníkmi (CRM), bola postavená na platforme Microsoft Dynamics CRM s využitím jej servisného modulu.

Aplikácia zaznamenáva všetky retenčné a prevenčné udalosti, automaticky zabezpečuje ich prerozdelenie podľa stanoveného kľúča medzi pracovníkov oddelenia retencie a prevencie a naviguje používateľov celým procesom riešenia daného prípadu. Retenčné ponuky sú evidované na úrovni zákazníka, aby bolo zabezpečené, že predajné aktivity sa neopakujú, čo znižuje riziko možného podráždenia zákazníka. Vedúcim pracovníkom zároveň aplikácia poskytuje potrebné nástroje na sledovanie a a vyhodnocovanie úspešnosti retenčných aktivít jednotlivých tímov.

Implementácia projektu trvala približne 6 mesiacov, momentálne je v rutinnej prevádzke a naša spoločnosť v súčinnosti so zákazníkom zabezpečuje jej ďalší rozvoj a podporu.

Richard Sládek

Kontaktujte nás

Ak máte otázky alebo záujem o niektoré z našich riešení

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.