Novinky

3 “must-have” nástroje na zvýšenie predaja a obchodného úsilia

 

Nastavením efektívnej obchodnej stratégie a zvolením tej správnej kombinácie nástrojov v digitálnom prostredí môžete jednoducho zmaximalizovať obchodné úsilie vo vašej spoločnosti. Tvorbu obchodnej stratégie necháme na Vás, no radi vám predstavíme 3 “must-have” nástroje, ktoré vám pomôžu pri budovaní dlhodobých vzťahov so zákazníkmi a zefektívňovaní obchodných aktivít. 

Digitálna transformácia 

Digitálna transformácia je pojem, ktorý sa v posledných mesiacoch používa čoraz častejšie a spája sa predovšetkým s modernizáciou a prechodom na efektívnejšie, integrované riešenia v digitálnom prostredí.
                      Digitálna transformácia firmy

Vrcholový a stredný manažment ju vníma ako nevyhnutný a zároveň pozitívny krok spoločnosti vpred, zamestnanci v nej naopak vidia možnosť zlepšiť či zautomatizovať firemné procesy či komunikáciu. Takáto transformácia však so sebou prináša omnoho viac – nielen zmodernizovanie firemného prostredia, ale predovšetkým zmenu v spôsoboch, akými identifikujeme svojich zákazníkov, ako sa s nimi spájame či komunikujeme.

Nastavením efektívnej obchodnej stratégie a zvolením tej správnej kombinácie nástrojov v digitálnom prostredí je možné zmaximalizovať obchodné úsilie v akejkoľvek spoločnosti.

Aké sú 3 “must-have” nástroje nevyhnutné na budovanie dlhodobých vzťahov so zákazníkmi a zefektívnenie obchodných aktivít? Tu je odpoveď. 

3 must-have sales nástroje

Microsoft Dynamics 365

Množstvo slovenských či zahraničných spoločností využíva aj v dnešnej dobe ťažkopádny „systém“ na riadenie vzťahov so zákazníkmi, inak známy ako Excel. Najdôležitejšie informácie o zákazníkoch sa zapisujú a kolujú po spoločnosti v neprehľadných tabuľkách, v rôznych pracovných verziách a bez existencie akejkoľvek prediktívnej analytiky.

Naopak, systém na riadenie predaja, ktorý je súčasťou CRM riešenia Microsoft Dynamics 365, podporuje prediktívnu analýzu na dosiahnutie lepších predajných výsledkov, dlhodobé zlepšenie vzťahov so zákazníkmi a dosiahnutie nárastu tržieb.

microsoft-dynamics-365-sales

Výhody Microsoft Dynamics 365 pre vaše obchodné oddelenie:

  • obchodníkom zabezpečuje 360° pohľad na jednotlivých zákazníkov a celkový prehľad nad množstvom zákazníckych dát či obchodných aktivít
  • manažérom poskytuje monitorovanie obchodných cieľov, výsledkov a stanovených KPI v prehľadných grafických vyobrazeniach
  • zhromažďuje všetky dôležité obchodné informácie do jedného systému (leady, kontakty, accounty, príležitosti, faktúry, zmluvná dokumentácia, obchodné aktivity)
  • buduje zákaznícku dôveru vďaka viac personalizovaným interakciám, ktoré sú zamerané priamo na potreby toho-daného zákazníka
  • pomáha identifikovať kvalitné leady a pracovať s nimi
  • umožňuje rýchlo reagovať na nákupný zámer či podnet od zákazníka
  • dostupný kedykoľvek, odkiaľkoľvek a z akéhokoľvek zariadenia vďaka cloudu

 

LinkedIn Sales Navigator

V júni 2016 odkúpila spoločnosť Microsoft sociálnu sieť LinkedIn, s ktorou mala veľké plány – prepojiť túto profesnú platformu so svojimi riešeniami a ich integráciou vyťažiť maximum z oboch riešení.

Súčasťou siete LinkedIn je LinkedIn Sales Navigator, predajný nástroj určený pre obchodných zástupcov a manažérov, ktorý umožňuje úzko cieliť na potenciálnych zákazníkov, pracovať s kontaktami či budovať a udržiavať si obchodné vzťahy s nimi.

LinkedIn Sales Navigator

Výhody LinkedIn Sales Navigator pre vaše obchodné oddelenie:

  • nástroj ponúka rozšírené, úzko špecifikovateľné vyhľadávanie (napr. vyhľadať CEO vo výrobných spoločnostiach o veľkosti 300 – 600 zamestnancov)
  • automaticky odporúča nových potenciálnych zákazníkov vhodných na oslovenie
  • umožňuje hladkú integráciu s Dynamics 365
  • aktualizuje obchodné aktivity v reálnom čase
  • pomáha budovať dôveru a dlhodobé vzťahy so zákazníkmi

 

Microsoft Office 365

Microsoft Office 365 je v dnešnej dobe súčasťou takmer každej firmy. Máloktoré z nich však využívajú plný potenciál tohto riešenia, ktoré je jedným z najzákladnejších nástrojov na budovanie obchodných vzťahov a kolaboráciu – kedykoľvek, odkiaľkoľvek z akéhokoľvek zariadenia.

Microsoft Office 365

Výhody Microsoft Office 365 pre vaše obchodné oddelenie:

  • poskytuje mobilitu obchodníkom vďaka riešeniu v cloude
  • zefektívňuje kolaboráciu, komunikáciu a zdieľanie súborov – nielen so zákazníkmi, ale aj medzi spolupracovníkmi
  • zabezpečuje najvyšší level ochrany dát
  • umožňuje vytvárať a zdieľať interaktívne, intuitívne a graficky znázornené dashboardy a KPI ukazovatele pomocou PowerBI

 

Vyššie spomenuté nástroje by mali byť v dnešnej dobe povinnou výbavou každého „naskillovaného“ obchodníka či obchodného manažéra. Ich paralelným využívaním vedia spoločnosti efektívne zmaximalizovať svoje obchodné úsilie a čo je zo strategického hľadiska ešte dôležitejšie, budovať dlhodobé vzťahy so zákazníkmi a zlepšovať svoj pozitívny image. 

Rád by som sa dozvedel/a viac

 

 

 

Autor článku: Michaela Magátová

  • 6. februára 2018
  • | Kategórie: CRM