Všetci naši českí a slovenskí kolegovia sa zišli na každoročne organizovanom KickOffe na obľúbenom mieste, v Častej–Papierničke. Spoločne sme sa pozreli na priebeh roku 2017 a predstavili si plány a ambície na rok 2018.
Rok 2017 bol pre nás prelomový, pretože sme sa stali súčasťou medzinárodnej IT skupiny Soitron Group. Začlenenie do skupiny nám prináša množstvo príležitostí na rozvoj a spoluprácu, najmä však možnosť vstupu na zahraničné trhy, kde už Soitron Group pôsobí.
Najväčšie potešenie nám však priniesli správy z Čiech, kde Millennium narástlo v hrubej marži o krásnych 73 %. Akcelerátorom rastu bola najmä naša angažovanosť v CRM oblasti vo finančnom sektore. Našim českým kolegom tak bolo slávnostne oznámené, že „už nie sú startup, ale firma“. Aj vďaka tomuto úspechu sa nám podarilo diverzifikovať príjmy – už 33 % našej hrubej marže je generovaných mimo Slovenskej republiky.
Rok 2017 bol pre nás významný aj z hľadiska ľudských zdrojov, kedy sme dosiahli najvyšší „head count“ v histórii firmy.
Aj v roku 2018 máme rastové ambície. Z historického pohľadu sme najaktívnejší najmä vo finančnom segmente, kde sú našou doménou manažment úverov a CRM riešenia. Sme však presvedčení, že aj iné oblasti sú pripravené na naše služby. Po úspešnom nasadení CRM pre Heineken Slovensko, ktorí sa tak stali FMCG spoločnosťou s CRM v cloude, sme sa rozhodli zamerať sa na retail a presadiť sa aj tam.
Na slovenskom a českom trhu sa cítime ako doma, no vďaka spojeniu so Soitron Group sme sa rozhodli vydať za novým dobrodružstvom – aktívne vstupujeme na rumunský trh. Našim lokálnym partnerom je rumunská spoločnosť Datanet, ktorá je ďalším členom našej IT skupiny.
Nie všetko sa však točí len okolo projektov a stále vyššiu dôležitosť kladieme práve na spokojnosť našich zamestnancov. To sa snažíme zabezpečiť širokým spektrom benefitov s cieľom potešiť a zabezpečiť potrebný work-life balance.
Ten sme tento rok obohatili asi o najzaujímavejší a najunikátnejší benefit – firemný apartmán na stredomorskom pobreží. Sme si totižto istí, že na slnkom zaliatej pláži sa motivácia a radosť z práce bude hľadať ľahšie. ?
Vstup na nový trh či firemná vila pri mori – to je všetko samozrejme pozitívne a teší nás, že sa nám darí. Chceme však ísť príkladom a poukazovať aj na to, že je potrebné šíriť osvetu, pomáhať a radovať sa z toho, čo máme.
Tesne sme nesplnili plán? Prehrali sme tender? Nepodarilo sa nám projekt dokončiť včas? Vo firemnom živote sú to dôležité veci, ale v tom reálnom to môžu byť častokrát nesmierne malichernosti. Ako hovoria naši srbskí partneri – „Všetko, čo sa dá kúpiť peniazmi, je lacné.“ Tie pravé hodnoty bývajú častokrát niekde inde. To si asi každý uvedomil počas poslednej prezentácie KickOffu v podaní známého dokumentaristu a fotografa Juraja Mravca mladšieho.
Jeho prednáška o boji o iracký Mosul každému vyrazila dych. Ukázal nám prostredie, v ktorom je človek vďačný už za samotný fakt, že vôbec žije. A toto všetko sa deje iba 4 hodiny lietadlom od Bratislavy.
zdroj: Juraj Mravec
Jeho rozprávanie nám otvorilo oči a zapôsobilo na nás do takej miery, že sme sa rozhodli, firemne aj súkromne, podporiť jeho natočenie filmu o boji v meste Mosul. Veľmi by sme si priali, aby sa tak toto posolstvo mohlo šíriť ďalej. Ak chcete byť aj vy súčasťou zmeny a máte záujem prispieť na tento veľkolepý projekt, môžete skontaktovať priamo Juraja Mravca.