13. februára 2018

GDPR – nočná mora slovenských firiem

Počas posledných mesiacov vyskakuje GDPR na firmy takmer zo všetkých strán. Tie už buď začali v tomto smere konať, alebo sa domnievajú, že do 25. mája 2018 zostáva množstvo času. GDPR so sebou však prináša komplexnejšie zmeny v oblasti podnikových systémov, preto je na čase spozornieť a začať sa mu venovať aktívne.

GDPRČo je GDPR a koho sa týka? 

Už koncom mája 2018 nadobudne účinnosť najväčšia európska regulácia v ochrane osobných údajov GDPR (General Data Protection Regulation). Vzťahuje sa na všetky podnikateľské subjekty, ktoré počas svojej pôsobnosti prišli alebo prichádzajú do kontaktu s osobnými údajmi svojich zákazníkov, obchodných partnerov či zamestnancov – v praxi sa tak dotýka takmer každej jednej firmy.

Pokuta 20 miliónov eur – o dôvod naviac, prečo riešiť GDPR už teraz

Čo môže byť väčšou motiváciou na zavedenie opatrení k GDPR, ako snaha vyhnúť sa pokute vo výške 20 000 000 eur? Nie, v počte napísaných núl sme sa bohužiaľ nepomýlili. Nedodržiavanie novo stanovených nariadení môže firmám vyslúžiť pokutu, ktorej maximálna výška môže byť priam likvidačná. Tá sa bude pohybovať buď vo výške 4 % z celkového ročného obratu firmy alebo sa môže vyšplhať až na neuveriteľných 20 miliónov eur.

GDPR a jeho zásah do podnikových systémov

Nová regulácia upravuje, popri inom, procesy týkajúce sa získavania, spracovávania a uschovávania dát o zákazníkoch. Tie sa v moderných firmách zaznamenávajú a riadia pomocou CRM riešenia, ktoré slúži ako centralizované úložisko dôležitých obchodných informácií. Navyše, práca s  marketingovými nástrojmi slúžiacimi na zasielanie mailingových kampaní či automatizáciu marketingu je v mnohých prípadoch spojená s CRM, kedy marketingové oddelenia pracuje priamo s dátami v CRM. GDPR preto prináša ďalekosiahle dôsledky pre marketingových pracovníkov, obchodníkov a osoby prichádzajúce do styku s osobnými údajmi. 

CRM namiesto Excel súborov

Spoločnosti, ktoré na spracovanie zákazníckych dát používajú o čosi ťažkopádnejší spôsob – teda zaznamenávajú zákaznícke a obchodné informácií do súborov typu Excel – budú od momentu nadobudnutia účinnosti GDPR viac tlačení k prechodu na využívanie technológií, akými je práve systém na riadenie vzťahov so zákazníkmi.

Prechod z Excelu na CRM

Pre mnohé spoločnosti môže takýto krok predstavovať značnú počiatočnú investíciu, avšak zefektívnenie obchodných procesov, zvýšenie kvality vzťahov so zákazníkmi a rýchlu návratnosť investície môžme zaradiť medzi hlavné dôvody, prečo túto IT transformáciu stojí zato zvážiť.

Ako začať s prípravou?

Pre väčšinu spoločností môže byť ťažké zorientovať sa v množstve pravidiel, ktoré so sebou GDPR prináša. Dvojnásobne to platí pre oblasť IT a podnikových systémov, kde je celý proces časovo náročnejší a častokrát vyžaduje komplexnejšie zmeny. Ak ste ešte nespravili prvý krok a májový deadline vám pomaly klope na dvere, hravo vám vďaka našim implementačným skúsenostiam pomôžeme dosiahnuť to, aby boli vaše podnikové systémy v súlade s GDPR.

Autor článku: Michaela Magátová

Kontaktujte nás

Ak máte otázky alebo záujem o niektoré z našich riešení

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.