V dnešnom konkurenčnom prostredí, kedy je čoraz náročnejšie si udržať existujúcich zákazníkov či získať nových, musia firmy hľadať nové cesty, ktoré by im priniesli zvýšenie zisku. Obchodu v tomto pomáha aj dobre fungujúci marketing. Pomocou CRM aplikácie možno okrem obchodnej agendy zastrešiť aj manažment marketingových aktivít.
Dobre zvolená marketingová stratégia je jedným z kľúčových nástrojov dôležitých pre budovanie vzťahov so zákazníkmi, udržiavanie ich dôvery a lojality. Aj v tomto prípade platí, že poriadok v údajoch je polovica úspechu. To sa týka nielen veľkých korporácií, ale aj stredných a menších firiem. Pomocou CRM aplikácie postavenej na Microsoft Dynamics 365 je možné efektívne riadiť marketingové kampane a na jednom mieste sústrediť všetky kontakty, na ktoré firma cieli komunikáciu.
V predpripravenej CRM aplikácii, ktorú prinášame zákazníkom, je možné tieto aktivity vytvárať jednoduchým spôsobom len na pár klikov.
V základnom nastavení CRM aplikácie sa v marketingovej časti nachádza možnosť založiť:
Marketingové zoznamy obsahujú názov, typ (napr. statický, dynamický zoznam), telefónne čísla, sídelné, fakturačné či e-mailové adresy existujúcich alebo potenciálnych zákazníkov, ktorým sa posielajú napríklad elektronické newslettre, pozvánky na rôzne akcie alebo kampane. Nie je potrebné, aby zoznamy zahŕňali všetky spomenuté informácie. Môžu sa líšiť od prípadu k prípadu podľa toho, aký spôsob komunikácie firmy preferujú.
Zoznamy je možné vytvoriť z interných záznamov – leadov a kontaktov, ktoré firma eviduje priamo v CRM aplikácii alebo nahrať externý zoznam (napr. vytvorený z databázy FinStat a pod.).
Marketingové kampane sa zakladajú podobne ako marketingové zoznamy. V CRM aplikácii možno vyplniť položky ako názov, kód a typ kampane, komunikačný jazyk, rozpočet kampane, navrhovaný začiatok a koniec či bližší popis kampane. V časovej osi sú zaznamenané všetky aktivity týkajúce sa kampane, napríklad kto založil kampaň, upravil pozvánku, rozposlal newsletter a iné.
Značenie marketingových aktivít v rôznych Excel či Word dokumentoch môže stačiť na to, aby sa na jednotlivé aktivity nezabudlo. Avšak málokedy to poskytne širší pohľad na aktivity firmy, ktoré by mohli vďaka ich cielenému rozvoju priniesť nový biznis.
Pravidelné zaznamenávanie marketingových činností, naopak, obchodníkovi ponúka prehľad o tom, čo sa na vybrané cieľové skupiny komunikovalo, čo ich najviac zaujalo a čo by mohol v konečnom dôsledku obchodne ďalej rozvinúť.
Manažujete vo vašej firme marketingové aktivity iným spôsobom a nepoznáte výhody ich záznamu v CRM aplikácii? Prinášame vám odpovede na najčastejšie zákaznícke otázky.
Zoznam e – mailových kontaktov si značíme v tabuľke, ktorú pravidelne aktualizuje kolegyňa na marketingu a zdieľa ju s našimi obchodníkmi. Aké benefity nám teda prinesie ich záznam v CRM aplikácii?
Jednou z výhod tvorby zoznamov pre rôzne marketingové aktivity v CRM aplikácii je práve ich jednoduchá aktualizácia. Ak si zoznam nastavíte ako dynamický, automaticky sa doň zaradia všetky záznamy v CRM aplikácii. To sa týka aj tých kontaktov, ktoré budú pribúdať postupne. Vďaka tomu budete mať k dispozícii vždy aktuálne marketingové zoznamy bez potreby ich manuálnej úpravy. Naviac nastavením rôznych podmienok v marketingovom zozname dokážete vytvoriť jednotlivé cieľové skupiny tak, aby bola vaša komunikácia smerovaná na správne publikum.
Je možné prepojiť CRM aplikáciu aj s inými marketingovými nástrojmi? Ak áno, ktoré by to mohli byť a čo by nám to prinieslo?
CRM aplikáciu možno prepojiť aj s inými nástrojmi, ktoré vnesú hlbší pohľad na uskutočnené aktivity, čo môže ovplyvniť ich budúce plánovanie. Napríklad ProMailChimp add-on je integračný nástroj, vďaka ktorému môžete priamo v CRM aplikácii sledovať štatistiky – napr. počet zaslaných newslettrov a ich úspešné doručenie, prípadne nedoručenie / počet otvorených newslettrov / informácie o tom, ktoré texty ľudí zaujali najviac / kto sa odhlásil z odberu noviniek a pod.
Prepojenie marketingového zoznamu s nástrojom BizMachine zasa umožní napríklad zber údajov o návštevníkoch vašej webovej stránky. Na trhu existuje veľké množstvo doplnkových marketingových aplikácií, ktoré sú kompatibilné s Microsoft Dynamics 365.
Čo ak niektorí naši zákazníci nemajú záujem o zasielanie marketingových kampaní? Je to v CRM aplikácii ošetrené z hľadiska GDPR?
Naše riešenie nie je tradičné „krabicové“, ktoré si nainštalujete a využívate ho, ako je. CRM aplikácia postavená na Dynamics 365 sa však do značnej miery dokáže prispôsobiť vašim požiadavkám. Je to podobné, ako keď si zariaďujete dom alebo byt. Cenu riešenia preto nie je možné stanoviť paušálne, odvíja sa od množstva a zložitosti vašich požiadaviek. Vo všeobecnosti možno povedať, že požiadavky na prepájanie aplikácie s inými systémami alebo automatizácie majú najväčší dosah na cenu.
Marketingové aktivity sú len prvým krokom k rozvoju obchodných príležitostí. Čo všetko môžete riešiť vďaka jednej CRM aplikácii v rámci obchodnej agendy sa dozviete v článku: CRM pre stredné a malé firmy.
Ak hľadáte systém, ktorý by zefektívnil vaše obchodné a marketingové procesy, neváhajte nás kontaktovať. Sme pripravení si spoločne prejsť vaše požiadavky a navrhnúť optimálne riešenie.