Novinky

Riadenie vzťahov s klientmi firemného bankovníctva ČSOB je opäť modernejšie

V Československej obchodnej banke sa nám koncom leta podarilo úspešne zavŕšiť a uviesť do produkčnej prevádzky ďalšiu významnú inováciu CRM riešenia, ktorá mala za cieľ naplniť stanovenú víziu – vytvoriť kľúčový nástroj pre riadenie vzťahov s klientmi firemného bankovníctva.

ČSOB logoRM Tool, ako je CRM systém pre firemné bankovníctvo v banke nazývaný, predstavuje po svojej druhej fáze vývoja komplexné CRM riešenie, napĺňajúce všetky očakávania od moderného systému na riadenie vzťahov so zákazníkmi.  Okrem “štandardných” funkcionalít riešenie obsahuje aj niekoľko inovatívnych, ale hlavne užitočných funkcií:

  • Jednotný 360° pohľad na klienta, spájajúci údaje o klientovi z viacerých interných aj externých zdrojov, ako napríklad CRIBIS.
  • Manažment aktivít a pracovnej agendy používateľov pri vzťahu s klientmi, prepojený priamo s Outlookom.
  • Manažment portfólia a životného cyklu klienta – od targeta po klienta, s integráciou na master-klientský systém banky.
  • Sledovanie obchodnej pipeline a manažment obchodného procesu od akvizície až po uzavretie obchodu.
  • Proces schvaľovania cenových výnimiek.
  • Elektronické podpisovanie pri obsluhe klienta mimo pobočku.

csob-crm-ilustracny-obrazok

Používatelia na strane firemného bankovníctva ČSOB dnes majú v rukách nástroj, pomocou ktorého získavajú komplexný prehľad o klientovi a jeho produktoch, manažujú si svoju pracovnú agendu či sledujú svoju obchodnú pipeline – a to všetko v jednej aplikácii. Navyše, funkcionality ako napr. zavedenie elektronického podpisu vo vybraných procesoch obsluhy klienta mimo pobočku, podčiarkujú inovatívny imidž banky voči klientom.

 

Druhá fáza projektu predstavovala aj skutočnú technologickú výzvu, pretože obnášala integráciu na viaceré bankové systémy, ako aj na externý systém CRIBIS. Cieľom bolo vytvoriť systém komplexne integrovaný s okolím tak, aby poskytoval všetky potrebné údaje na jednom mieste.  Aj keď to nebolo vždy jednoduché, dnes môžeme konštatovať, že sa tento cieľ podarilo dosiahnuť a nutnosť “siahať po dáta” do rôznych aplikácií či excelovských tabuliek je dnes pre používateľov už minulosťou. V rámci realizácie projektu sa zároveň podarilo platformu Dynamics aktualizovať na jej aktuálnu verziu, takže banka získala aj benefity vo forme noviniek v platforme samotnej, ako napríklad možnosti integrácie s Office 365.

ČSOB headquarter

Projekt je úspešne za nami a teší nás, že naplnil očakávania. Dokazujú to aj slová chvály a vďaky člena predstavenstva ČSOB, riaditeľa divízie firemného bankovníctva a sponzora projektu – p. Ľuboša Ondrejka, na ktoré sme nesmierne hrdí.