Aká je náplň práce Delivery Manažéra? Čo si na nej najviac cení a čo používa na to, aby mal čistú myseľ? Na tieto a ďalšie otázky odpovedal náš kolega Vladko, ktorý pracuje v Millenniu už vyše 10 rokov.
V tomto roku sme vám už priniesli rozhovor s našou test analytičkou Katkou, hlavou supportného tímu Peťom a konzultantkou Madlen. Dnes si môžete prečítať rozhovor s naším Delivery Manažérom Vladkom. Priblížil nám svoje skúsenosti a dal cenné rady.
Do projektu prichádzam veľakrát v čase, kedy „projekt“ nazývame ešte len „príležitosťou“, a to počas obchodného procesu v podobe biznisových konzultácií. V rámci nich spoločne s kolegami z obchodu predstavujeme zákazníkom naše portfólio služieb, snažíme sa pochopiť potreby a očakávania zákazníka, predstavujeme našu víziu a hľadáme prienik našej budúcej spolupráce. Pripravujem cenové ponuky, v ktorých sa zameriavam na biznisový a prípadne technický návrh riešení. Zúčastňujem sa aj stretnutí na obhajobe cenových ponúk a som k dispozícii zákazníkom, ak potrebujú čokoľvek vysvetliť, doplniť. Počas samotného projektu vediem tím odborníkov na našej strane a tak isto som partnerom pre nášho zákazníka a jeho tím. Dopomáha k tomu agilné riadenie projektov, ktoré si vyžaduje úzky kontakt oboch tímov a našu veľkú flexibilitu. A to je jedna z činností, ktorá ma na mojej práci baví – byť pri tom, keď sa vymýšľajú riešenia, ktoré pomáhajú, zdieľať so zákazníkom priebežné výsledky a diskutovať o ďalších krokoch. Má to svoju dynamiku, vďaka ktorej sa nikdy nenudím. 😊
Okrem toho som zodpovedný za rozpočty projektov, harmonogramy a rozvrhnutie času kolegov v tíme tak, aby sme stíhali načas dodať finálne riešenia. Samozrejme, popritom riešim aj prípadnú administratívu.
Zistil som, že mi pomáha, keď nedržím úlohy a povinnosti príliš dlho len v hlave, ale si ich hneď poznačím. Vďaka čistej mysli sa totiž dokážem omnoho ľahšie sústrediť na kreatívnu prácu, dôležité, ale aj bežné úlohy. Páči sa mi systém osobnej produktivity „Getting Things Done“, čo možno voľne preložiť ako „mať všetko hotové“. Z tohto systému som si zobral veci, ktoré mi vyhovujú. Napríklad pomáha mi riadiť môj čas, priority a zlepšovať sebaorganizáciu. Všetko dôležité si ihneď zapisujem digitálne, poznámky do aplikácie OneNote, úlohy do aplikácie To Do. Tieto aplikácie mám synchronizované s mobilom, počítačom aj tabletom. Viem, že na nič podstatné nezabudnem a poznámky s úlohami mám k dispozícii kedykoľvek, čo ma upokojuje.
Okrem toho som si odsledoval, v ktorej časti dňa som najviac efektívny. Napríklad medzi 9:00 a 12:00 hod. sa dokážem najlepšie sústrediť na kreatívne činnosti. Podľa toho si potom plánujem aj zvyšok pracovného dňa. Zvyknem si vyhradiť aj časové bloky, počas ktorých sa venujem len jednému projektu a neskáčem z projektu na projekt. Takto sa viem rýchlejšie ponoriť do jednej úlohy, vyriešiť ju a opäť s čistou mysľou pokračovať ďalej. Samozrejme, nedá sa to dodržať za každých okolností, ale našiel som si v tom systém, ktorý mne osobne veľmi pomáha.
Keď sa vrátim v čase, spolupráca so zákazníkom bola odlišná a menej interaktívna. Najskôr som „manažoval“ len náš interný tím. Kedysi sme neboli so zákazníkom v každodennom kontakte. S rozmachom agilnej metodiky a agilného projektového riadenia sa však všetko zmenilo. Rozdiel je ten, že dnes sa k riadeniu interného tímu pridala veľmi intenzívna spolupráca s tímom na strane zákazníka a prípadne aj s externými spolupracovníkmi. Častokrát to nie je len o správe projektov, ale aj o manažmente zákazníckych potrieb. Tí sú čoraz náročnejší, požadujú rýchly vývoj a chcú mať prehľad o každej fáze projektu. Udržať toto tempo, ktoré agilný vývoj prináša aj vďaka etablovaniu u zákazníkov po vzore zo zahraničia, je niekedy náročné, ale plné výziev a nových možností. Vďaka tomu sú projekty veľmi zaujímavé a spolupráca na vysokej úrovni.
V minulosti sme sa teda stretávali veľmi často so „stroskotaným“ prístupom k riadeniu projektov. Dynamická doba priniesla dynamické novinky.
Dodávateľské vzťahy sa zvyknú mnoho ráz preklenúť do partnerských vzťahov. Dôvera, rešpekt a profesionalita sú kľúčom k obojstrannej spokojnosti. Keď to takto funguje, vieme, že každá situácia má riešenie. Hľadáme správnu cestu pre obe strany, a to si vyžaduje vzájomnú otvorenosť. Bez úzkej komunikácii by to bolo možné len veľmi ťažko. Napríklad, ak sa zákazník zaujíma o náš názor aj na témy, ktoré primárne nie sú našou doménou, je to pre nás veľmi dobé znamenie k posunutiu sa na ďalšiu métu.
Dôležité je nespoliehať sa na to, že informácie prídu k človeku len tak. Veľkú rolu tu zohráva vzdelávanie a najmä samoštúdium. Veľa čítam a sledujem odborníkov na sociálnych sieťach. Mám za sebou viaceré certifikácie, odborné napr. v oblasti Power Platform, ale aj prezentačné, vyjednávacie, líderské a mnohé ďalšie.
Svet technológií je mojím koníčkom. Vyrástol som na portáloch, CRM riešeniach a svoje vedomosti si rozširujem aj v službe Microsoft 365, ktorá zahŕňa nástroje postavené na technológie Power Platform. Takže, ak chce človek ostať v obraze, musí byť v ňom aj prirodzená túžba dozvedať sa viac a rásť v oblasti IT.
Myslím si, že by mal najmä chcieť. Mal by byť organizačný typ, komunikatívny, vedieť plánovať, nestratiť sa v projektoch a promptne reagovať na zmeny. Tiež by malo z neho vyžarovať prirodzené líderstvo, nakoľko častokrát manažuje, ako som spomínal, interný tím aj ľudí z externých strán. Jeho otvorený, priamy a ľudský prístup ocenia všetci, ktorí s ním budú spolupracovať. U nás v Millenniu panuje príjemná atmosféra, takže aj priateľskosť je vlastnosť, ktorú si u nás veľmi ceníme. 😊
Ďakujem ti za veľmi inšpiratívny rozhovor!
Bližšie informácie o otvorených pozíciách nájdete na našej web stránke v časti Kariéra.
Hľadáte spoľahlivého IT partnera, ktorý vám pomôže naplniť vaše biznis ciele? Neváhajte nás kontaktovať. Náš tím si spoločne s vami prejde vaše požiadavky a navrhne najvhodnejšie riešenie.