Tímová spolupráca dnes predstavuje jeden zo základných pilierov modernej spoločnosti. Efektívna kolaborácia prináša mnohé konkurenčné výhody a zvyšuje spoločnosti kredit na trhu. Neustále sa zrýchľujúci každodenný rytmus, vzdialenosť či manažovanie projektov na viacerých úrovniach sú dôvody, prečo je podstatné klásť dôraz na proces kolaborácie.
Ponúkame vám prehľad 3 IT riešení, vďaka ktorým môžete riadiť komunikáciu v rámci jedného kanálu.
CRM systém ako kolaboračný portál ponúka široké možnosti kooperácie naprieč rôznymi oddeleniami. V CRM systéme možno zdieľať klientske údaje s cieľom maximalizovať ziskovosť či zvýšiť spokojnosť zákazníkov.
Napríklad: obchodníci vyplnia v CRM systéme všetky potrebné údaje o zákazníkoch – na základe týchto dát dokáže marketingové oddelenie presnejšie cieliť komunikáciu – to sa v konečnom dôsledku odrazí na obchodných ponukách, ktoré obchodné oddelenie pripraví presne podľa zákazníckych potrieb, ktoré vyplynuli z interakcií so zákazníkmi skrz marketing.
„Spoločnosti s úzko prepojeným obchodným a marketingovým tímom majú o 36 % vyššiu mieru udržateľnosti zákazníkov.“ MarketingProfs.
Obchodné oddelenie
Koniec poznámkam zapísaným v diáre, v kalendári či v poznámkovom bloku. Úlohou každého obchodníka je zaznamenávať údaje do CRM systému, čím sa zaručí, že:
Marketingové oddelenie
Oslovenie zákazníkov aj prostredníctvom marketingových aktivít môže mať vplyv na ich rozhodovanie. Bez kvalitne vyplnenej CRM databázy by však nebolo možné zasiahnuť tých správnych zákazníkov. Na základe údajov zo CRM systému sa vytvára zoznam zákazníkov, ktorým sa v pravidelných intervaloch posielajú newslettre / oslovujú sa v rámci prieskumu spokojnosti / pozývajú sa na rôzne eventy / cielia sa na nich marketingové kampane a iné aktivity.
Okrem toho vďaka prepojeniu CRM a MailChimpu je možné posielať marketingové materiály priamo cez CRM, čím sa zabezpečí, že obchodníci budú mať prehľad o tom, ako zákazníci interagovali s daným obsahom a aj na základe toho môžu smerovať svoje ďalšie obchodné aktivity.
Spolupráca s ďalšími oddeleniami
Kolaborácia pomocou CRM systému prebieha nielen na úrovni marketingu, obchodného oddelenia či v rámci kooperácie s manažmentom, ale aj s ostatnými oddeleniami spoločnosti.
CRM možno prepojiť s ekonomickým softvérom, čo vie byť prínosné pre ekonomické oddelenie, ktoré môže sledovať kľúčové ekonomické ukazovatele spoločnosti. Technická podpora má zasa vďaka údajom v CRM systéme dostatok informácií na dokonalú obsluhu klienta.
Napríklad: zákazník prostredníctvom call centra požiada o servis zariadenia v jeho domácnosti. Následne pracovník call centra založí v CRM systéme novú servisnú požiadavku a priradí ju servisnému technikovi, ktorému príde notifikácia. Na základe toho servisný technik dohodne so zákazníkom presný termín servisu:
Riešenie Knowledge Management (Manažment znalostí) poskytuje používateľom neustály prehľad o aktuálnych informáciách skrz celú spoločnosť. Hlavným cieľom riešenia je docieliť, aby sa správne informácie dostali k správnym osobám v správnom čase.
Proces poskytovania služieb má byť sprevádzaný jasnými a presnými pojmami. Zamestnanci tej istej spoločnosti budú vďaka riešeniu používať jednotný jazyk, čím sa ku klientom dostanú relevantné informácie bez rozdielu na to, ktorú pobočku navštívia. Knowledge Management, ktorý slúži ako podniková encyklopédia, pomôže tento cieľ jednoducho splniť.
Spoločnosti, ktoré sa rozhodnú implementovať riešenie pre manažment znalostí, získajú:
Konkurenčná výhoda
Moderné riešenie pre manažment znalostí využívajú mnohé významné spoločnosti na Slovensku napríklad O2, Orange, VÚB banka alebo v Českej republike Raiffeisenbank.
„Nasadením Knowledge Management riešenia sme získali nástroj, ktorý nám zefektívnil tvorbu a sprístupňovanie aktuálnych informácií naprieč centrálou, pobočkami banky a call centrami. Umožnilo nám ucelenú komunikáciu so zákazníkom pri poskytovaní informácií o bankových produktoch, ako aj jednotné dodržiavanie internej politiky. Zamestnanci majú nepretržitý prístup k aktuálnym zmenám, interným postupom, manuálom, smerniciam a normám.“ Tomáš Tyl, Projektový manažér, Raiffeisenbank.
Knowledge Management je vhodný pre všetky typy a veľkosti spoločností. Každá spoločnosť si riešenie dokáže prispôsobiť podľa svojich potrieb, aby pomocou spoľahlivého systému na ukladanie existujúcich informácií a na zhromažďovanie nových poznatkov mohla jednoduchšie reagovať na zmeny na trhu.
Prostredníctvom platformy Microsoft Teams, ktorá je súčasťou balíka Office 365, možno kooperovať naprieč viacerými tímami. Softvér umožňuje kolaborovať na pracovných úlohách na diaľku nielen s kolegami v rámci firmy, ale aj s klientmi.
Pracovné skupiny
Online schôdze
Plánovanie stretnutí
Virtuálna podpora
Customizácia
Integrácia s ďalšími službami
Bezpečnosť dát
Ak uvažujete o nasadení platformy, ktorá by vo vašej spoločnosti pomohla zefektívniť proces kolaborácie, neváhajte nás kontaktovať.